26 Ekim 2010 Salı

Damat Paçası

Ispanak çorbası reçetesi beni kesmedi. Sırf çorbayla karın doymaz diye düşündüm, o yüzden benim için çok özel bir reçete olan, annemden gördüğüm, onun nereden gördüğünü bilmediğim bir yemek bu.
Çok kişi tarafından bilinmez, bilinse de yapılmaz, yapılsa da tutturulamaz. İnternette aratırsanız elbette ki bulunur ama hilelerini falan kimse vermez. Ben bugün vereceğim.
2 kişilik yapıyorum. O yüzden ona göre reçete veriyorum. Kimse genelde bu yemeği 2 kişilik yapmaz ama siz ona göre 6 kişilik yapacaksanız malzeme miktarlarını 3'le çarparsınız, olur biter.
p.s rumeli yemeğidir. bu bilginin kime ne faydası var bilmiyorum. ben biliyorum, siz de bilin işte.

Damat Paçası

  • 1 adet yufka
  • 2-3 parça tavuk (ızgara veya tavalık kısmından yapıyorum ben. göğüs kısmına göre çok daha yumuşak ve lezzetli oluyor)
Sosu için
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1-2 kepçe tavuk suyu
  • Tuz
  • 1 diş sarımsak
  • 2 tatlı kaşığı üzüm sirkesi (biraz daha hissedilir olsun derseniz miktar artabilir)
Biberli sosu için
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1-2 tutam tatlı toz biber (isteğe göre pul biber de olur)
175 derece fırında, fırın tepsisine gelişi güzel dizilen yufkalar kat kat dizilir fırınlanılır. (ben özellikle artan yırtık pırtık yufkalardan yaptım ki, çöpe gitmesin değerlensin diye)yufkaların arasına minik minik tereyağı parçaları serpiştirip tepsiyi fırına 20-25 dakika kadar sürüyoruz. Yufkalar çıtır çıtır ve hafifçe altın sarısı olana kadar yani. (ben tereyağı yerine daha az yağlı olsun diye en üst kattaki yufkaya fırçayla ayçiçek yağı sürdüm, o da kabulümüzdür. son derecede lezzetli oldu hem)
Diğer bir tarafta derince bir tencerenin içinde tavukları haşlıyoruz. Bu haşladığımız tavukların suyunun 1-2 kepçesini fırından çıkardığımız yufkaların üzerine, fırın tepsisinin içine döküyoruz. Bu esnada yufkalar çıtırlıktan yumuşacık bir hale dönmüş oluyor, üstelik tavuk suyuyla lezzetleniyor.
Daha sonra didiklediğimiz tavykları yumuşamış yufka parçalarının üzerine koyuyoruz. Bu bir kenarda beklerken sıra sosa geldi.

Sos Yapımı
Bir kaseye önce yoğurdu ve yumurtayı alıyoruz. Kimileri mikserle çırpmayı öneriyor, ben elime bir çırpma teli alıp yapıyorum. zaten birazdan iki milyon beş yüz seksen dokuz bin altı yüz yetmiş kalori alacağımızdan birazcık kolları çalıştırmakta sakınca görmüyorum. sonra bu karışıma unumuzu ilave edip güzelce topak kalmayana kadar çırpıyoruz. İnanın 5 dakika bile sürmüyor. Kremamsı, ipeksi ama yoğun bir kıvamı olmalı. Bu esnada o yoğun kıvamı çok fazla istemediğimizden 1-2 kepçe tavuk suyundan alıp bu karışıma ilave ediyoruz ki boza kıvamına gelsin. Ne çok ince ne çok koyu bir kıvam olmalı. Tam orta karar. Bu karışımı alıp kısık ateşte (en küçük göz ocakta) karıştıra karıştıra pişirmeye başlıyoruz. Bu an çok önemli, ocak başından ayrılmak, telefonda anneyle lak lak etmek veya çöp atmaya çıkmak acemice bir hata olur. Tam yemeğin sevginizi alması gereken an bu an çünkü. Sakın fokur fokur kaynatmıyoruz zira yoğurt var, zaten kesilmek için bahane arıyor. 80-90 dereceler bizim için ideal. Tabiiki dereceniz yoksa ölçemezsiniz ancak kaynamadan hemen biraz önceki noktadır bu. Bu derece çiğ yumurtanın içinde bulunan salmonealla virüsünü öldürmeye yetecek kadar yüksek (65 derece ve üzeri yani) ancak yoğurdun kesilmesine mani olacak kadar da düşüktür. Kıvamını bulup, altını kapatınca içine 1 diş sarımsak rendesi, tuz ve üzüm sirkesi ekliyoruz. Sosun görüntüsü beşamel sosu andırıyor olmalı. Bu sosu yufkalı tavuklarımızın üzerine ekleyip biraz daha fırınlıyoruz. Hafifçe, çok değil. En sonunda tam servis esnaında ufak bir sos tenceresinde kısık ateşte tereyağını eritiyoruz ve tereyağı tamamen eridiğinde altını kapatıp içine tatlı toz veya acı pul biber ilave ediyoruz. Biberi eklediğimiz anda ateşin kapalı olması o biberlerin yanıp damakta kötü bir tat bırakmaması açısından çok önemlidir.
Sosu fırın kabında bulunan çok acayip çok lezzetli tavuklu yemeğimizin üzerine döküyor ve sıcak sıcak dilimleyerek sofrada servis ediyoruz.
Ben yanında ekmek, pilav değil de fresh bir salata örneğin taze soğanlı, havuçlu marul salatası öneriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...