12 Nisan 2011 Salı

Buğday Salatası

Daha yeni Japonya'dan geldim, yarın ise Hong Kong'a gidiyorum. Sadece bir gün yemek yapabildim onda da ekşili köfte ve ıspanaklı ve peynirli kiş yapabildim. Dün zaten ıspanaklı ve peynirli kişin tarifini vermiştim. Şimdi de buğday salatasının tarifini vereceğim. 
Kolay ve besleyici bir reçete. 
Haşlama tekniğinin uygulandığı bu reçete, kısırdan bile kolay. 

Malzemeler: (1-2 kişilik)
  • 1 cay bardagi buğday
  • 1/2 adet çok ince doğranmış kırmızı soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 3-4 dal maydanoz
  • 1/4 adet kırmızı biber
  • 1/4 adet sarı biber
  • 1 tatli kasigi balsamik sirke
  • 2 yemek kasigi sızma zeytinyağı
  • Tuz ve taze çekilmiş karabiber
Hazırlanışı

Buğdayımızı güzelce haşladıktan ve süzdükten sonra balsamik sirke ve sızma zeytinyağı ile harmanlıyoruz. İnce kıyılmış soğanımız, sarımsağımız, sarı biber ve kırmızı biberi içine ekliyoruz. Çok ince kıyılmış maydanozu da ekliyoruz. Tuz ve biberini zevkimize göre ekliyoruz. 
Yanında ızgara kabak, patlıcan veya kuşkonmaz gibi sebzelerle çok güzel bir servis oluyor. 
Soğuk servis yapın derim ben. Afiyet olsun. 

not: icine isterseniz bezelye, misir, bir kac yaprak ispanak gibi dolapta kalmis sebzeleri de zevkinize gore ekleyebilirsiniz. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...