22 Mart 2013 Cuma

Bulgur Pilavı



Dün Mehmet Öz'ün showunu izliyordum ki, başka bir doktor çıktı ve bütün sağlıksız yaşantımızın kilo almamızın, bel yağlanmasının, ve dolayısıyla bel ağrılarımızın vs. sebebinin BUĞDAY olduğunu söyledi. Aklım almadı önce ama sonra açıkladıkça aklım yattı. Anneannemizin zamanındaki buğdayların 45 cm boyunda olup, şu andakilerin 15 cm. olduğunu söyledi. Ve buğday artık eski buğday değilmiş. Özellikle karın bölgesinde yağlanma yaptığını,  7 yaşındaki çocuktan, 70 yaşındaki dedeye kadar kimsenin buğday yememesi gerektiğini söylüyor. İddialı bir yaklaşım ama kendisi yine de karbonhidrat almayın demiyor. Çünkü vücudun buna da ihtiyacı var. Ve bulguru fazla abartmadan yiyebileceğimiz karbonhidratlar arasında saydı. Diğerlerinin arasında doymuş yağdan zengin kaju, antep fıstığı gibi ürünlerde var. Bunlar işin zevkli kısmı galiba :)
Bu arada doktorun iddiası, buğdayı bir anda ve hızlıca bırakmamızmış zira kendisi tıpkı uyuşturucu gibi bağımlılık yapıyormuş. Ekmek, pilav, makarna, çikolata ve hazır neredeyse tüm gıdalarda bu mevcut. Glutensiz bir şeyden bahsetmiyoruz, sadece buğday free hayat diyor. Tabii bu arada kendisinin tüm dedikleri Pierre Dukan'ın dediklerine çıkıyor ve 30-40 kilo veren hastalarını gösteriyor. Sonuçlar şaşırtıcı.
Belki de bunlardan etkilenerek akşam eve geldiğimde, zeytinyağlı bamyanın yanına bulgur pilavı yaptım.
Bana göre bulgur pilavı geyik bir şeydir. Eskiden sevmezdim. Sonra niye sevmediğimi bir gün anladım.
Dışarıda veya birinin evine gittiğimizde, bize bulgur diye verdikleri şey salçayla kavrulmuş bulgur. İçinde lezzet arttırıcı hiçbir unsur yok. Kuru kuruya bulgur pilavı olmaz. Hep söylerim, sebzeler burada anahtar. O yüzden sebzeli bulgur pilavı huzurlarınızda.

Malzemeler (3-4 kişilik)

  • 1 su bardağı bulgur
  • 1 baş soğan
  • 2-3 adet çarliston biber
  • 2-3 tane küp doğranmış domates
  • 2-3 diş sarımsak
  • 2 kaynar bardak su
  • 1-2 yemek kaşığı tercihinize göre yağ
  • 1 tatlı kaşığı salça
Hazırlanışı

Bir pilav tenceresini ısıtıp yağınızı alın. Üzerine soğanları alın. 1 dakika kavurun, sarımsakları ekleyin. Ateş orta. İri kıydığınız yeşil biberleri ekleyin. (ben irice seviyorum, yemeğin içinde kaybolması hoşuma gitmiyor. siz keyfinize göre yapın)
Kavurmaya devam, 1 dakika kadar daha. Sonra şöyle bir sudan geçirdiğiniz bulgurları da atın, hemen salçayı da ekleyin. 1-2 dakika daha kavurun. Domatesleri ekleyin. 1 dakika daha kavurun ve sonra 2 bardak sıcak suyu ekleyip, isteğinize göre tuz ve karabiber atıp kapağını kapatıp kısık ateşte pişirin. Suyunu tamamen çekince altını kapatın. Tencere ile kapak arasına bir peçete koyup 15 dk dinlendirdim. Nemini alsın, demlensin diye. Sizde öyle yapın. Sıcak servis edin. 

3-4 kişilik dedim ama ana yemeğin yanına olursa. Yoksa sırf bulgur pilavı yiyecekseniz 2-3 kişilik olabilir. 
Annem üzerine kuru nane serper. Ben bu sefer serpmedim ama çok yakışıyor. 
İsterseniz patlıcanda süper olur. Onu da minik minik doğrayıp soğanla birlikte kavurun. kalan basamaklar aynı. 
Yanına ben sarımsaklı yoğurt öneriyorum :) 
Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...