31 Mart 2013 Pazar

Yeşil Zeytin Ezmesi

Yakın zamanda İstanbul'un meşhur Osmanlı fine dining restoranı Asitane'ye gittik ve yemekten önce böyle bir şey getirdiler. Çok hoşumuza gitti. Basit ve lezzetli bir yemeğe giriş sunuyor.
Tam tarifini bilememekle birlikte bende evde kendi versiyonumu yaptım ve gayet başarılı oldu.
İşte benim kolay reçetem:


Malzemeler:


  • 300 gr. biberli yeşil zeytin
  • 100 gr. iç ceviz
  • isterseniz 1 diş sarımsak
Hazırlanışı: 

çekirdeksiz biberli yeşil zeytinlerle birlikte cevizleri rondoya atın ve iyice püre haline gelene kadar çalıştırın. 
Rondo dönmekte zorlanırsa, biraz zeytinyağı ilavesi ekleyebilirsiniz. 
Fazla yağ ilave etmenizi önermiyorum, zira hem ceviz hem de zeytin ciddi oranda yağ içeriyor. Ben kendi versiyonuma bir kıtırlık da katması için 1 tatlı kaşığı mavi haşhaş tohumu da ekledim. Çok da yakıştı. Sarımsak opsiyonel. Kokudan rahatsız olmazsanız süper oluyor. 
Yanında ister kıtır, ister taze ekmekle yemek öncesi servis edin. Afiyetle kalın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...