2 Mart 2011 Çarşamba

Yaban Mersinli Krep

Chicago'dan yeni geldim. Niye kullanacağımı bile bilmediğim 1 kutu çok taze yaban mersini aldım. Biliyorsunuz özellikle tazesi kolay bulunmuyor Türkiye'de. Donmuşu var ama oda çok pahalı.
Bu yaban mersinlerini ne yapıp ne edip güzelce kullanmak gerekiyor. İşte bu da benim reçetem.

Yaban Mersinli Krep

Malzemeler

  • 4 adet yumurta
  • 1 çay bardağı un 
  • 1 tutam tuz
  • 1/2 çay bardağı süt
  • 3-4 yemek kaşığı pudra şekeri
Sos için malzemer
  • 2 su bardağı taze veya donmuş yaban mersini
  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
Hazırlanışı

Un ve yumurta çırpılır. Bir tutam tuz ve pudra şekeri eklenerek çırpılır. Pütürsüz bir kıvam elde edilinceye kadar çırpılır. (baktınız olmadı blenderda çekin)
Yapışmaz krep tavasına (veya normal teflon tavaya) azıcık tereyağı veya ayçiçek yağı döküyoruz. Bir kepçe yardımıyla incecik bir katman elde edene kadar yumurtalı harcı tavaya döküyoruz. İnce olması şart, bu detayı atlamayın. Alt tarafı renk alınca ters yüz edin. Diğer tarafı da güzelce renk alınca tavadan alın. Aynı işlemi yumurtalı harç bitene kadar tekrarlayın. Tavayı her seferinde azar azar yağlamayı unutmayın. Ve altını çok açmayın. Krepleri ters yüz etmek için ince uçlu, krepleri delmeyecek nitelikte kaliteli bir spatula kullanın. 
Gelelim sosa. Sos tenceresine yaban mersinlerini ve şekeri atıp altını orta seviyede açın. Yaban mersinleri zaten suyunu salacaktır.(Baktınız istediğiniz kadar suyunu salmadı 1/4 çay bardağı su ekleyin ama önce biraz sabredin) Yaban mersinlerini hepsini değil ama yarısını hafiften ezin. Hem taneli hem de hafif ezilmiş bir sos elde edelim. Tabii zevkinize kalmış isterseniz hepsini blenderdan geçirin. Son anda sosun içine soğuk tereyağını ekleyip karıştıra karıştıra eritin. Bu son anda eklediğimiz tereyağı hem sosun rengine parlaklık verecektir hem de kıvamını zenginleştirecektir.
Krepleri tabağa koyun üzerine sostan koyun, sarın yiyin, kesin yiyin, bütün bütün yiyin, bence sıcak yiyin, afiyetle yiyin. 

4 yorum:

  1. ayhhh onlardan tart yap kek yap krep yap hemen yiyelimmmm.. ayhhh yaban mersini hey hey.. :)))

    YanıtlaSil
  2. daha henüz yapmadım. ama hala bi kutu yabanım mersinim var. soner ve saz arkadaşları şu an burda. kendilerine kek yapıcaktım ama göker kendi evinde şekeri bulamadığı için yapamadım :) uzun lafın kısası yaban mersinleri senin kısmetin olabilir beybi :)) hadi gel yapalım :)

    YanıtlaSil
  3. ayh yaban mersinleri benim olsun tabeee :) sen uzak diyarlara ucmadan önce seni yakalayabilirsem eger, ne ala :))

    YanıtlaSil
  4. şimdiii yaban mersinlerini gökere yedirebilmek adına kek yaptım hemde sugar free. toz diyet şekerle. pek de güzel oldu. (kabartma tozum yoktu, ondan içi pasta gibi oldu - kek gibi kuru olmadı) ancak gel gelelim bizim akıllı keki yedi, yaban mersinlerini ayıkladı :))
    kalan yarım tepsiyi donduruyorum. sana saklıyorum. beyaz peynir köfteleriyle birlikte senin kısmetin oluyor :)

    YanıtlaSil

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...