29 Ocak 2011 Cumartesi

Fırında Kuru Baharatlı Patates

Kolay tarifler benim asıl hedefim. Arada daha komplike şeylerde veriyorum ama gerçek hayatta kimse 3-4 saatini mutfakta geçirmiyor. O tarifleri de bir başka güne saklıyorum.
Bu tarif güzel bir et yemeğinin yanında garnitür veya maç izlenen bir gecede biranın en iyi arkadaşı olabilir.
Çok ama çok kolay. Marketlerde satılan dondurulmuş elma dilimli patateslerden kullanacağız. Kendim patatesi hazırlamak istiyorum derseniz, taze patatesleri kabuklarını soymadan güzelce yıkayıp çok kalın olmayan elma dilimleri halinde kesmeniz idealdir. 3-4 malzemeye ve fırını 25-30dk sonra kapatmak için sağ elinize ihtiyacınız var.

Fırında Kuru Baharatlı Patates:

Malzemeler:
  • 250 gr. elma dilimli patates
  • 4-5 kaşık ayçiçek yağı
  • 1 diş ezilmiş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı tatlı toz kırmızı biber
  • 1 tatlı kaşığı kuru kekik
  • 1/8 yemek kaşığı kimyon
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • Çekilmiş taze karabiber
Hazırlanışı:

Bütün malzemeleri derince bir kapta mükünse ellerimizle karıştırıyoruz.
Yağın ve baharatların patateslerin her tarafına eşitçe bulşatığından emin oluyoruz.
pyrex kapta 175 derecede 25-30 dakika fırınlıyoruz. çıkarıp sıcak sıcak yiyoruz.


Ben rengini biraz kırmızı seviyorum, baharatın göründüğünden emin olmak istiyorum. O yüzden toz kırmızı biberi biraz fazla atıyorum. Baharat miktarları tamamen zevkinize kalmış. İsterseniz tuz koymayın, mısır çarşısından aldığınız baharat karışımını atın. Veya biraz pul biber. Veya ben bazen azıcık kimyon atıyorum, odunumsu çok hoş bir koku veriyor. Tamamen keyfinize kalmış bir durum.
Bazen de sevgilimin bana bir Bulgaristan gezisi esnasında aldığı bir grill baharatı karışımını koyuyorum. Kim demiş sadece ete kullanmak zorundayım diye? Yaratıcı olun, yapılmayanı yapın, muskat rendeleyin, ardıç tohumu atın, sallayın, karıştırın. Mutfakta kurallar var ama her şey iki iki daha dört kuralına dayanmıyor.
Patates kızartmasından çok daha güzel olacak. Dışı çıtır baharatlı, içi yumuşacık puf puf. Üstelik az yağ garantisi var. Bol bol yiyin ve yedirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...