3 Nisan 2011 Pazar

Kurutulmuş Domatesli, Zeytinli ve Patlıcanlı Rigatoni

Birazdan New York'tan yola çıkıyorum ve İstanbul'a geri dönüyorum. -İnşallah :)- Burada yani Long Island'da çok güzel bir makarnacı var. Buna benzer bir makarna yapıyor, canım çok çekiyordu ama yemek bir türlü nasip olmadı. Bir de üstüne dün 5th avenue'da gezerken, teyzenin birini böyle bir şey yerken gördüm. Benimde kendi reçetem aklıma geldi. Hemen paylaşayım dedim. Leziz bir reçete.

Malzemeler:

  • 1 su bardağı kurutulmuş domates
  • 1 çay bardağı dilimlenmiş zeytin
  • 3 tane kemer patlıcanı
  • 300 gr. rigatoni makarna
  • 5 adet domates
  • Sızma zeytinyağı
  • 1 yk. şeker
  • 2-3 diş sarımsak
Hazırlanışı: 
.
  1. Rigatoni'yi paketteki talimatlara göre haşlıyoruz. 
  2. Alacalı soyduğumuz patlıcanı, 2 parmak boğumu boyunda kesip kızgın yağda kızartıyoruz. kenara alıyoruz. 
  3. Rendelediğimiz domatesleri sızma zeytinyağı ile pişiriyoruz. İçine sarımsak, taze karabiber, tuz ve şeker atıyoruz. 
  4. Haşladığımız makarnayı bu domates sosu ile harmanlıyoruz.
  5. İçine ince kıyılmış kuru domates ve zeytin dilimlerini ekliyoruz. 
  6. Servis esnasında üzerine sıcak patlıcan dilimlerini koyuyoruz. 
Arzu edersek, varsa birazda parmesan çok yakışır. Ben inceciiiik kıyılmış maydanoz ekliyorum üzerine hoş oluyor. 
Sırrı: zeytinyağını biraz bol tutun. ve bol domates sosu olsun. 
Yaz gelmeden, daha havalar serinken yiyin ki, yazın insan makarna yiyince kalp krizi geçirecekmiş gibi oluyor. Havalar soğukken tadını çıkarın. 
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...