13 Nisan 2012 Cuma

Dağ Kekikli Domates Soslu Köfte

Bugün bunu "evde hiçbir şey yok ama insanları doyurmam lazım" anında yaptım. Çok da güzel oldu.
Yarın gelinlik provam için İzmir'e gidiyorum. 2-3 gün evde olmayacağım. O yüzden dolaptakileri bitireyim dedim.
Sonuç muhteşem oldu.

Malzemeler:

  • 6 tane köfte
  • 2 adet havuç
  • 1 adet patates
  • 1 adet soğan
  • 3-4 yemek kaşığı domates sosu
  • 1 yemek kaşığı yağ
  • 2-3 dal kekik (taze yoksa kuru da olur)
  • Tuz biber
Hazırlanışı:
 Tavada yağı ısıttıktan sonra piyazlık doğranmış soğanları biraz öldürüyoruz. Üzerine önce hafif irice doğranmış havuçları ve 2-3 dal kekiğimizi, 3-4 dakika sonra da patatesleri, tuzumuzu biberimizi atıyoruz. Ben bu esnada kapağı biraz kapatıp pişirdim. Ateşi kapatmaya 15 dakika kala köfteleri içine atıp, kapağı tekrar kapadım. Köfteler yumuşacık oldu. Son 5 dakika ise evde cam şişede kalmış Barilla'nın napoliten domates sosunu yarım bardak suyla sulandırıp, köftelerin üzerine döktüm. Son 5 dakika da böyle pişirdim. Mis mis. Yanında taze ekmekle ve taze soğanlı havuçlu marul salatasıyla yedik. Muhteşem oldu. Tam ev yemeği. Yarım saatte hazır. Hadi yiyin. Afiyet olsun. 

3 yorum:

  1. Hayırlı,uğurlu olsun..çok mutlu ve leziz olasın...balayı-malayı..canım,cicim ayları bittikten sonra..senden kitap bekliyoruz..:-))fotoğrafları çekmek gerekirse,talibim...:-))Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. sağol yaskocum, iyi dileklerin için çok teşekkür ederim :) seninde hala oluşunu tebrik edemedim bu arada. yeğen kadar tatlısı yoktur :)
    bütün yazılarımı bir kitapta toplamayı istiyorum. bakalım 1-2 seneye kısmet inşallah diyelim :) yemek fotoğraflarımı da sana çektiricem :)

    YanıtlaSil
  3. Çok sağol..4 tane yeğenim var zaten..yeğenimin çocuğu..yani büyük hala oldum..yani yaşlandım..:-))...seve seve hem yerim,hem çekerim..:-)) Sevgiler.

    YanıtlaSil

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...