13 Nisan 2012 Cuma

Ispanaklı Yaz Lazanyası

Merhaba. Dün çift mesai çalışmak zorunda kaldım. Sabah 07.00'den gece 23.00'e kadar 16 saati aralıksız mutfakta geçirdim. Yorgunluğumu anlatacak kelimeler yok bile.Dolayısıyla da bugün alacak izin hakkım doğmuş olduğu için evdeyim. Akşam gelir gelmez yatağa yığıldım ve 11 saat aralıksız uyudum. Bugün de sadece yaydırmak istiyordum ama gene kısmet olmadı. Sabahtan alışverişe gittim, bugün evde temizlik var çünkü. Deterjan falan bitmiş. Hadi derken bi baktım, bir elimde ıspanak, diğer elimde lazanya kasaya doğru yürüyorum.
Kendimi bunları yazmak için koltuğa atabildiğim de, tatlı hariç 3 çeşit yemeğim bitmiş bile.
Öğle yemeğinde yardımcımla birlikte domates soslu, dağ kekikli sebzeli sulu köfte yedik. Ekmeğimizi çevire çevire yerken fotoğrafını çekmeyi unuttum kusurabakmayın. Yanına da mevsime yaraşır taze soğanlı, havuçlu bir iceberg salata yaptım. Üzerine de nar ekşisi ve sızma ayvalık ile. Biraz da pembe kaya tuzu. Muhteşem ki ne muhteşem.
Köftenin de tarifini vereceğim ama önce süper kolay lazanya tarifi.

Malzemeler: (4 kişilik)

  • 1 paket Superfresh donmuş ıspanak
  • 10 yaprak lazanya
  • 1 su bardağı rendesi çeçil peyniri
  • 2 tane soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı ayçiçek yağı
  • Muskat rendesi
  • Tuz, taze çekilmiş karabiber
Beşamel Sos için
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 750 ml. süt
  • muskat rendesi, tuz

Hazırlanışı:
Tavada yağı ısıtıp üzerine ezilmiş sarımsak ve piyazlık doğranmış soğanlarımızı ekliyoruz.Sonra buzluktan çıkardığımız ıspanakları ekliyoruz. Soteliyoruz. İyice pişince derin bir kaba alıyoruz. Üzerine tuz biber ve muskat rendesi ekliyoruz, harmanlıyoruz. Fırın kabına lazanyanın ilk 2 yaprağını baz olarak koyuyoruz. Üzerine ıspanaklı-soğanlı harçtan yayıyoruz. Bıçakla minik minik kestiğimiz çeçil peynirinden 1 yemek kaşığı ve beşamel sosumuzdan da 1 yemek kaşığı ekliyoruz. Bu işlem her katta aynı olacak şekilde 5 kat boyunca devam ediyor. En üste elimizde kalan beşamel sosu komple döküyoruz. Kenarlarının sosla kapanmış olduğuna emin oluyoruz. Üzerine kalan peynirimizi döküp 200-220 derecede 20 dakika fırınlıyoruz.
Sıcakken yiyoruz :)

sonradan gelen not: yedik yedik daha da yemek istedik. o kadar hafifti ki, sanki yedikçe midemizde kayboldu :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...