31 Ağustos 2012 Cuma

Balayı Hatırası - Bangkok

Balayi hatirasi

Dip not: okumaya baslamadan soyleyeyim. Bu satirlari 7 temmuz 2012 gecesi yazmisim, ucakta. Ama her nasilsa post etmeyi unutmusum. Sevgiler

Evet bu satirlari su anda THY'nin TK069 sefer sayili Bangkok-İstanbul ucagindan (ayiptir soylemesi sampanya esliginde) yazmaktayim.
balayimiz teknik olarak bitti . Ama ruya gibi 5 gece 6 gun gecirdik. Herkes "deli misiniz neden bangkok'a gidiyorsunuz? Phuket'e maldivlere vs gitseydiniz ya" deyip dursa da, ben yolumdan hic donmedim. Ben diyorum cunku acik konusmak gerekirse bu Bangkok isini basimiza saran benim :) Goker sagolsun bu konuda ipleri bana birakti. Ama sonunda "iyi ki Bangkok'a gelmisiz" bile dedi :))

Oncelikle Bangkok'un su anda mevsimi degil. Yagmurlar devam etmekte. Aslinda oranin kisi demek bile daha dogru olur. Tabii kış sizin icin 35 derecede biraz bulutlu bir hava demekse. Sokaga ciktiginiz anda nefes alinamayacak kadar nemli bir hava var. 100 mt. Yurudugumuzde ter icinde kaldik.
Ama yine de memnun kaldik zira cok ucuz :) tam bir alisveris cenneti.

Bangkok ile ilgili bilmeniz gereken yegane sey sudur: PAZARLIK!!!
taksiden, sokak pazarcisina, alisveris merkezindeki cep telefoncudan, tuk tukcuya kadar her yerde herkesle pazarlik yapmaniz kendi selametiniz acisindan sarttir.
Tabii sadece barkod sistemi uygulanan apple store ve boyner tadindaki departman store gibi yerlerde ve restoranlarda bu mumkun degil ama yine de gece pazarinda size 350 baht fiyat verdikleri bir seyi 100 bahta almaniz mumkun.

THB yani tayland bahti bugunun kuruna gore 17,5 THB = 1 TL
30,5 THB= 1 USD olarak kabul edilmektedir.

Gezilmesi gereken yerlere gelirsek
-Patpong (nami diger gece pazari)
-Silom (patpongun devami. Daha az turistik ama bence daha guzel)
-MBK (embikey okunur, mbk derseniz kimse anlamaz. Muhtemelen tum taylandin en buyuk avm'si diyebiliriz)
-siam paragon (en luks avm'lerden bir tanesi)
-siam center (paraonun karsisindkiaki şık avm lerden bir digeri)
Restoran olarak

-yam saap ( sadece deniz urunleri kullaniyorlar. Bence thailand'in en lezzetli markalarindan biri. Fried fish cake'i denedik ama begenmedik. İcinde limon otu, zencefil ve kişniş gibi cok yogun asya lezzetleri var. Ama deep fried fish dedikleri antrelerine ölünür. Deniz urunlu glass noodle, veya pirinc noodle'i onerilir. Biz mbk'in icindeki yam saap'a gittik ama bangkokun dort bir yaninda var.

-la table de tee (londra'da michelin yildizli restoranlarda calismis şef Tee'nin tadim menusu servis ediliyor. Kisi basi 900 baht. Sise saraplarin fiyatlari 1500 baht civari. Doyumluk bir yer degil. Kus kadar porsiyonlarda muthis lezzetli fuzyon mutfaginin ornekleri yemekler geliyor. Fransiz teknigi ile uzak dogunun zengin malzemelerinin birlesmesinden olusan muhtesem lezzetler ortaya cikiyor. Sefin en yapimi ekmegi muhtesem. Menu her hafta degisse de, benim o haftaki menude en sevdigim sey fistik ezmeli makaron oldu. Giderseniz deneyin)

-reflexions(burada yemek nasip olmadi ama bangkokun en iyi 2. Restorani olarak oy almis. Siddetle onerilir dediler. Bende onereyim dedim)

-nooddi(silom'da sadece noodle (ve bir kac tanede pilav yemegi) yapan bir yer. Mantarli karidesli noodle, spring roll (cin boregi) ve gyozalari siddetle onerilir)Vietnam noodle'indan, thai, japon, cin noodle'larina, kadar her cesit noodle'i bulabileceginiz yegane yer. Soba noodle'lari cok guzeldi. Onerilir)

-Ramen express (amari water gate otelinin karsisindaki japon restorani. Oyle ultra kaliteli bir yer degil ancak sarimsakli karides sote, kizarmis sarimsakli pilav ve kizarmis gyoza'lari dunyalara degisilmez)

Gyoza nedir diyenlere: dunyaca meshur japon mantisidir.  Bir italyan mantisi olan tortellini kadar meshur olmadigi asikar olsa da, şeflerin duynasinda meshurdur kendisi. Turk mutfagindaki muadili sanirsam yine manti ama tek lokmalik ve daha iri mantilar hayal edin. İci turlu et ve sebzelerle doldurulan, ust kenarlarindan bukulerek elle sekil verildikten sonra, ya steaming yani buharda pisirme veya deep frying yani derin yagda kizartma metodu ile pisirilir.  Cok merak edenlere www.google.com :))

Yemek icmek disinda tuk tuk mutlaka yasanmasi gereken bir deneyim. 2 maksimum 3 kisi binebileceginiz geleneksel tarzda acik hava taksisi diyebiliriz. Yalniz taksimetreleri olmadigindan odeyeceginiz para ciddi pazarlik konusudur. Ona gore. Uyanik olun :))

Ayrica yan kesicilere cok dikkat etmekte fayda var. Bizim basimiza gelmedi ama gelenleri duyduk.

Ayrica ozellikle gece pazarindayken at hirsizi kilikli abiler gelip "pin pon show" diye kafanizi utuleyebilirler. Bu ozellikle erkeklerin ilgisini cekmesine ragmen, kadinlarinda ragbet ettigi showlardan birisidir. İsmini dansci ablalarin vajinalarindan pin pon topu firlatmasindan alan showda, ablalar malum yerlerinden turlu turlu seyler cikartarak veya icine alarak hunerlerini ortaya koyar. Bir kere izlemenizi oneririm. Agziniz acik kalacak zira :)) bangkoka gittim de izlemedim demek olmaz. Ama showunuzu iyi secin, her yerdeki showun kalitesi ayni olmuyor.  Biri showu yarim saatte bitirirken, digeri 1,5 saate yayabiliyor. Tabii amac size daha cok icki icirip, daha cok tip alabilmek :) bu durumda parayi odemeden showa soyle kapidan bir bakacaginizi soyleyin. Begenmezseniz cikip gidin. Cunku ben ucarken gittigim bardaki show muhtesem eglenceliydi. Esimle gittigimiz ise hayal kirikligiydi. Kadinlar genelde guzel degil ama afedersiniz malum yerlerinden metre metre kurdela cikariyorlar, sigara icip dumanini ufluyorlar. Ve 250 ml kola icip geri bosaltabiliyorlar. Beni en cok sarsani ise jilet cikartani olmustu. Hala gercek jilet mi degil mi bilemiyorum ve o abla icin cok endiseliyim :))

Bol bol ayak masaji ve yag masaji yaptirin. Sert masajdan hoslaniyorsaniz thai masaj oneririm. Biz her gun masaj yaptirdik. Sevgilim simdi sirf bu yuzden bangkoka tasinmak istiyor :)) 1 saat ayak masaji genelde yaklasik 250-300 baht arasi. İste maksimum 23 lira falan eder. Yerine gore degisiyor ama masajda yuzde 95 pazarlik yapmazlar. Fiyatlar menude yazanlardir. Ve 1 saat masaj icin bence cok ufak bir rakam.
Bizim favori mekanimiz silom'daki thai thai masaj salonu. Rezervasyonda aliyorlar. Pai isimli arkadas goker'i goklere ucurdu thai masaji ile. Mumkun olsa beni birakip Pai ile yasayabilir :) bana ise yag masaji yapan April gayet tecrubeli bir masozdu. İkimizde cok memnun ayrildik.

Onun disinda taksilere bahsis vermek adetlerinde yoktur. Bilmekte fayda var.

Kaldigimiz otel sivatel bangkok idi. Booking.com uzerinden rezervasyonla gittik. King regal suite tuttuk ve gece basina 4400 THB odedik. Yani 250 lira gibi bir sey. 76 metre kare odamiz vardi. Oda demek yanlis olur aslinda. Oturma odasi, yatak odasi, banyo ve giyinme odasindan olusan mini bari, gomme dolaplari, kasasi vs. Her turlu hizmet ve konforu saglayan bir oteldi. Kahvalti 5 yildizli bir otel icin bence zayifti ama benim icin gayet doyurucu oldu. Tabii turk kahvaltisi aramayin, biraz zor. Ben kahvaltida bile chilli soslu balik falan yedim:) benim icin degisik bir tecrube oldu. Ama omlet barindan gayet leziz bir yumurta, biraz ekmek ve danish blue ile guzel bir kahvalti da yapabilirsiniz. Ben zaten yumurta fanı bir insan olmadigim icin, oranin yerel adetlerine uymayi sectim.


Bi de son olarak rica edicem: bangkok'a lutfen "bangkong" demeyin. Hong kong ve bangkok ayri yerler. Bangkong diye bir yer ise yok :)) cevremdeki herkes bangkong diyor, sinir oluyorum, duzeltemiyorum da :))

Giderseniz beni hatirlayin, sevgiler.

2 yorum:

  1. Pin Pon Show'dan çıktığımda ağlamıştımmm!!! :-))ben kızarmış çekirge bile denedim,bilgine..:-))
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Oyy supper :) neden bilemiyorum bu gidisimde cekirge yapan yer gormedim. Aslinda denemek istiyordum ama esim zehirlenirim falan diye korktu.

    YanıtlaSil

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...