7 Ağustos 2012 Salı

Kabak Çentme

Benim annem kilo almamakla kafayı bozmuş bir kadındır. 3 çocuk doğurmasına rağmen 68-70 kilo sınırını hiç geçmez. Fazla yemek yememekle birlikte, aşırı lezzetli yemekle de kafayı bozmuş birisidir. Yani hem lezzetli yenilecek, hem de kilo alınmayacak. Bunun bir sebebi olduğunu düşünüyorum.Sebep işte bu tuhaf tarifler.
Aslında kalori olarak çok zayıf olan ama lezzet olarak patlama yaşatan insanın aklına bile gelmeyecek hem basit hem de 'uyduruk' yemekler yapar.
Az sonra yürüyüş bandının üzerine çıkacağım için, sabahtan yemeklerimi yaptım. Yürüyüş üstüne hafif bir öğle yemeği olsun diye de bunu yaptım.
Sadece 3 malzemesi var ve süper kolay bir tarif.

Malzemeler:
  • 1 baş soğan
  • 3 adet sakız kabak
  • 2 yumurta
  • Ayvalık sızma, tuz, biber
Yapılışı:

Soğan piyazlık dilimlenir
Kabaklar uzunlamasına ikiye bölünür. Yarım ay şeklinde çok ince olacak şekilde dilimlenir(çentme bu demekmiş)
1 tatlı kaşığı yağda soğan sotelenir. üzerine kabaklar alınır. Çok yüksek olmayan ateşte 10 dakikada böyle sotelenir. Her şey güzelce pişince yumurta kırılır, karıştırılır. İstenildiği kadar pişirilir. Tuz, biber
Afiyet olsun.

Jale tarzı:
  •  Soğan ve kabakları ev tarzı slicer (yani dilimleyicimden)çekiyorum. hem hepsinin boyu eşit oluyor, pişerken yanmıyor, hem de ince doğradım mı doğramadım mı derdi olmuyor. 
  • slicer'ımı tchibo'dan aldım. artık her yerlerde var yoksa almanızı öneririm. 
  • ben yumurtadan zaman zaman hazzetmem. bugün yaptığımı yumurtasız yapıcam, yanına kepek ekmeği ile yiyeceğim mesela. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...