14 Mart 2011 Pazartesi

Ballı Hardal Soslu Peynirli Roka Salatası



Yarın akşam yolculuğum Kore'ye. Bu kadar zamandır uçuyorum, ilk defa kısmet olacak Kore'ye gitmek. Gerçi çok kısa bir yatı. 1 gece kadar kalacağım ama belki kısa da olsa bir yerleri görme şansım olur.
Bugün havanın güzelliğinden midir nedir salataları düşünüyorum. Ne eksik ne eksik diye. Dün kahvaltıya gittik ve paçanga böreği söyledik. Altında yeşillikler geldi. O yeşillikler öyle lezzetsiz ki anlatamam. Halbuki o kadar güzel yıkanmış, incecik kıyılmış. Bir sürü emek var ama bir şey eksik. Ne mi eksik? Sosu eksik.
Evet yıllardır artık ızgara tavuğun, hindi göğsün, bir parça antrikotun yanında gelen ağzı yüzü kaymış, lezzetsiz yeşilliklerden bıktık. Bunun sebebi bariz. Eğer şefsen azıcık dahi olsa o yeşilliği servis öncesi bir season eder, (yan tuz biber eker) yalandan da olsa bir sızma zeytinyağı ekler insan. Ama o servis esnasında herhalde şefler buna üşeniyor. Ben üşenmedim ve işte bugün güzel bir salata yaptım. Zira hava güzel, hava sıcak, bahar geliyor. Bağdat caddesindeydim bugün bir ara, sadece tshirt'ümle, üzerime montumu almadan dışarı çıkabildim. Bu benim için çok mutluluk verici bir duygu. Ondan dolayı güzel bir roka, biraz havuç, biraz kaşar peyniri ve tane mısırla güzel bir salata yaptım. Yanına da ballı hardal soslu güzel bir salata sosu oldu.
işte reçetesi:

Ballı Hardal Soslu Peynirli Roka Salatası

Malzemeler

  • 1 demet roka
  • 3 adet havuç rendesi
  • 150 gr. kaşar rendesi
  • 1 çay bardağı tatlı mısır
Sosu için 
  • 3 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı dijon hardalı
  • 1,5 tatlı kaşığı taneli hardal
  • 1 yemek kaşığı bal
  • Bir kaç damla limon suyu
  • Tuz
  • Taze karabiber
Rokalar yıkanır, sapları ayıklanır. Havuçlar rendelenir. Kaşar peyniri de rendelenir. Derince bir kasede ben açıkçası karıştırmadan bir tabakta birleştirdim. Böyle süslemeyi tercih ettim. Ortada sosa bulanmış roka yapraklarını koydum, kenarlarına taç gibi rende havucu dizdim. Bir yarım ayına mısırları, bir yarım ayına kaşar rendesini koydum. Ortasındaki havuç spirali ise şefin sırrı. Onun sırrını üzgünüm ama söyleyemeyeceğim :) 
Sos içinse, malzemeleri derince bir kasede çırpma teliyle karıştırarak harmanlıyoruz. Ve yeşilliklerle karıştırıyoruz. Afiyetle yiyoruz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...