22 Ocak 2012 Pazar

Yumurtalı Sebzeli Mısır Çorbası


Dün gece 00.30 civarı işten geldim. Hem yorgun hem aç geldim. Kendime herhangi bir şey yapmaya hem üşendim, hem de çok ağır bir şey yemek istemedim. İşte o yüzden bunu yaptım. Geç yattığım da hesaba katılırsa, neredeyse hiç yağsız bir çorba için hem basit hem de düşük kalorili oldu. Bu çorba Çin usülü. Soya soslarınızı hazır etmeyi unutmayın.

Malzemeler

  • 2 litre tavuk suyu
  • 1 su bardağı konserve mısır
  • 1 tane kabak
  • 1 tane kırmızı biber
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 1 çay bardağı soğuk su
Hazırlanışı

Tavuk suyumuzu tenceremize alıp kaynatıyoruz. Kaynayınca içine brunoise (brunuaz okunur) kıyılmış, yani baya incecik kabak ve kırmızı biberlerimizi ekliyoruz. Kabağın sadece renkli kabuk kısımlarını kullanıyoruz. İç kısmı bizi çok enterese etmiyor. Hafif tuz, biber ekliyoruz (ben az tuzlu yapıyorum, zira soya sosu ekliyorum sonra)
Hafif dirilikleri gidince, başka bir kasede nişastamızı soğuk su ile eziyoruz. Ve çırpa çırpa çorbamıza yediriyoruz. Hafif koyulaşıp kıvamlanıyor çorba. 
Bu esnada artık servise çok yaklaştığınızı düşünüyorusanız, aynı kaseye 1 adet yumurta kırıp hafifçe karıştırıyoruz. Bu yumurtayı da tenceremize ekleyip çırpa çırpa yediriyoruz. 1-2 dakikada yumurtanın pişmesine müsade ediyoruz. 
En son servis esnasında 1-2 kaşık mısırı servis kasesine alıyoruz, üzerine çorbamızı ekliyoruz ve soya sosu ile lezzetlendirip servis ediyoruz. 
Bu dışarıda kasesine 7 ila 9 lira arasında verdiğiniz bir çorba. Evde ise bu kadar basit. 
not: tavuk suyunuz yoksa ya da çıkarmaya üşeniyorsanız Knorr'un yeni tavuk suyu çok güzel iş görüyor. (toz bulyon değil yalnız). Bir de konserve mısır zaten yumuşacık olduğu için ekstra pişirmiyorum. Çorbayı içeceğim kasenin içine istediğim kadar atıp, çorbayla harmanlıyorum.
Sevgiler

6 yorum:

  1. Selam Uçan Jale,nerelerdesin? :-))çin çorbandan yaptım bu akşam..sıcak sıcak çok iyi geldi..kabak yoktu, mantar koydum(mantar aşkı) ve biraz sarımsak tozu...soya sosu ve wasabi ile muhteşem oldu..Belki çok açtım,bilemiyorum :-))
    Risotto'yu hala yapamadım..hangi markayı almam gerektiğini bilemedim..bir tavsiyen var mı Türkiye'de satılanlardan??4'ünde İtalya'ya gidiyorum,ordan hangisini almalıyım??
    Selam verdin,borçlu çıktın:))...Teşekkürlerrr..Sevgilerrr

    YanıtlaSil
  2. aslında çok alakasız bir yere lütfen bana ulaşın diye yazdım ama en güncel yere yazayım belki görünür. Benim flyig chef ile ilgili soularım olacaktı, cvmi docoya yolladım da acil sorular sormam gerek, burayı buldum, ban ulaşırsan sevinirim. Kolay gelsin. m_karakavak@hotmail.com

    YanıtlaSil
  3. Selamlar Yasko. İtalya'ya gidiyorsan Scotti veya Gallo'nun Arborio pirinçlerini öneririm. Üzerinde Risotto veya Risotti yazabilir. Onlar uygun olanları. Bende İtalya'ya seyahat ettiğimde almıştım. Türkiye'dekilerden çok farklı ve lezzetli. Ayrıca Türkiye'de var ama çok pahalı olduğu için üşenmezsen De Cocco'nun makarnalarını taşıyabilirsin. İlk defa gidiyorsan mürekkep balığı kullanılarak yapılmış siyah makarnalardan da alınabilir. Her yerde satılır İtalyada. Ben almıştım. Çok güzeldi :) İtalya mevzu olunca çenem açılıyor. Çok özledim İtalya'yı, gaza geldim. İlk fırsatta bende gideceğim :) iyi yolculuklar şimdiden :))

    YanıtlaSil
  4. Ben İtalya'da doğdum ve büyüdüm..:-))bol bol panna getirdim...(makarna kreması)..sevmiyorum siyah makarnayı..ama verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederimmmm,öperimm..

    YanıtlaSil
  5. ohoo desene kime anlatıyorum :)) umarım seyahatin güzel geçmiştir. sevgiler

    YanıtlaSil
  6. iyi geçti çok sağolll..büyük hala oldum..yani yaşlandım...
    :-))tiramisular başımı döndürdü..senin tarifi de en kısa zamanda denemek niyetindeyimm...Sevgilerrrr

    YanıtlaSil

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...