22 Ocak 2011 Cumartesi

9 pratik adımda Pastırmalı Kuru Fasülye

"Bu fasulya 7,5 liraaaaa" değil, çok daha ucuza mal olacak ve çok kolay. Gaz yapmayacak, hazmı kolay olacak, hayat bayram olacak, gökten konfetiler yağacak.
 Ben yapıyorum, oluyor. Siz yapınca niye olmasın?
Malzemeler:
  • 1 kutu konserve kuru fasülye (büyüklerden)
  • 1 baş soğan
  • 2 domates
  • 2-3 çarliston biber
  • 1 tatlı kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı terayağı
  • 100 gr. çemensiz pastırma (ben kokarım arkadaş diyen çemenli koysun tabii)

Yapılışı:

  1. Küp doğradığımız soğanı tereyağında orta ateşte 3-4 dakika boyunca terletiyoruz.
  2. Üzerine unu ekleyip 1-2 dakika daha kavuruyoruz.
  3. Hafif irice doğranmış yeşil biberleri ekleyip kavurmaya devam ediyoruz
  4. soyulup, küp doğranmış domatesleri ekliyoruz
  5. Tüm malzemeler o ilk diriliğini kaybedince, üzerine (varsa) oda sıcaklığında et suyu (ne güzel olur) yoksa, yine oda sıcaklığında normal su ekliyoruz.
  6. Hafifçe kaynayıncaya kadar bekliyoruz (un yemeğin suyuna kıvam kazandırıyor)
  7. konserve fasülyeleri açıp, süzgece döküyoruz. sudan geçiriyoruz. o yapay tadı gittikten sonra tenderede tıngırdayan suyun içine ekliyoruz
  8. Biraz pişiriyoruz, konserve zaten haşlanmış oluyor ama yine de bir süre pişme payı var
  9. son 10 dakika kala ister ince, ister kalın doğranmış pastırmaları tencereye atıyoruz. aromasını veriyor.
Sonra ne mi yapıyoruz? ekmeğimizi bandıra bandıra yiyoruz tabii ki :) yanında mutlaka pilav yiyoruz. ben yanında cacık, lahana turşusu, beyaz soğan (tuza batırılacak ama :)) ve üzüm kompostosu da olursa buna "Japonya'dan İstanbul'a dönüp, Türk yemeğine hasret kalan uçan jale'nin çırpınışları" ismini veriyorum :)
Bunları yiyoruz, sonra spor yapmıyoruz. Mazallah kalpten gitmek istemeyiz. Televizyon karşısında "öf aamma çok yedim yahu" nidalarıyla yatıyoruz. Zerrece de pişmanlık duymuyoruz :)

Afiyet bal şeker, löp löp et olsun :))

not:
konserve fasülye kullanıyorum, zira çok çalışıyorum ve fasülyeyi geceden ıslatıp da, ertesi gün haşlamaya, süzmeye vaktim yok. sizin varsa yapın ama inanın değmez. hem böyle daha kolay oluyor :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...