16 Ocak 2011 Pazar

Havuçlu Cevizli Kek

Ben aşçıyım. Pastacı değil. O ayrı bir sanat ve benim kesinlikle iddialı olduğum bir alan değil.
Ama bu keki severim ve güzel de yaptığım söylenir. Tarif anneme ait ama ben biraz değiştirdim. O kadarcık da şefin eli değsin dedim.

Malzemeler:

  • 2 bardak iri doğranmış ceviz
  • 2 bardak havuç rendesi
  • 4 yumurta
  • 1 bardak eritilmiş tereyağı (yoksa ayçiçek yağı da olabilir)
  • 2 bardak şeker
  • 2 bardak un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 paket vanilya
Hazırlanışı:

Yumurta ve şeker mikserle iyice kabarana kadar çırpılır. Un eklenir. Artık çırpılmaz ama un, yumurtalı-şekerli karışıma güzelce yedirilir. Kabartma tozu ve vanilya da eklenir. Ben yağı bu noktada ekliyorum. Tercihinize kalmış.
En son isteğinize göre irice kesilmiş cevizler ve rendelenmiş havuçlar eklenir. güzelce karıştırılır homojen bir kıvam elde edilir.
dibini yağladığımız pyrex kalıba karışımı döküyoruz. 175 derecede ortalama 35-45 dk arası pişiriyoruz. Bıçağı sokup çıkardığımızda temiz geliyorsa, voila!
Soğutun yiyin, yanında çay için. Bol yemeyin. Biraz yağlı ama bol bol yedirin. Sevgiyle yapın.
Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. cerencim
    ben kekleri hiç tutturamıyorum :(
    zaten yağı koyarken elim malzemeden sürekli çalıyor, çalmadığı zamanda da fırında çok tutuyorum sanırsam
    bunun sırrı nedir, kurutmadan tam kıvamında kalması için fırından ne zaman çıkartmak lazım, ne diyorsun
    ona göre bu havuçluyu deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle sevgiyle yapacaksın, oflamak puflamak yok :)
    ikincisi yağdan çalmayacaksın, yumuşaklığını o veriyor. onun yerine az yiyeceksin :)
    misal nutellanın o kadar yumuşak olmasının sebebi içindeki yağ miktarı.
    yağ girdiği hamur işinin içine zengin bir doku kazandırıyor.
    üçüncüsü fırın önemli bir konsept. onu değiştiremeyebilirsin tabii.
    bir de aklında bulunsun, ben bunu şirkette tepsi tepsi revani yaparken öğrendim, pyrexin kenarlarını yağlarsan fırındayken çekme yapıyor. büzüşüyor. sadece dibini yağlayacaksın, kenarları fırından çıktıktan sonra yapışabilir, o zaman da birer parmak boşluk bırakarak keserek servis edebilirsin. bir de şu önemli, bıçağı soktuğunda bıçak çok hafif kirli gelebilir o zaman da kıvamında sayılır çünkü iç derecesi hala yüksek oluyor ve fırından çıkarsan dahi soğurken pişmeye devam ediyor.
    bir de 3 kulhuvalla 1 elham okuyup üflersen tutacağını düşünüyorum :)

    YanıtlaSil

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...