29 Ocak 2011 Cumartesi

Havuç Borani (Zeytinyağlı Pirinçli Havuç)

Benim nedense çok sevdiğim, bazılarına boş gelen, hangi yöreye ait olduğunu bilmediğim kolay bir tarif

Havuç Borani

Malzemeler:
  • 1 kg soyulmuş havuç
  • 5 diş sarımsak
  • 2 tane orta veya iri soğan
  • 1/2 kahve fincanı pirinç
  • 1/2 çay bardağı sızma zeytinyağı
  • 1/2 limonun suyu
  •  1 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı un
Hazırlanışı:

  1. soğanlar piyazlık kıylır. 2 yemek kaşığı zeytinyağında kavrulur.
  2. üzerine ince kıyılmış sarımsaklar eklenir
  3. un eklenir, hafifçe kavrulur
  4. soyulup isteğe göre kesilmiş havuçlar eklenir
  5. Üzerine sıcak su eklenir. Un topaklanmasın diye güzelce karıştırılır
  6. su kaynayınca pirinçler, şeker ve tuzu eklenir.
  7. havuçlar ve pirinçler iyice pişip altını kapattıktan sonra 1/2 çay bardağı zeytinyağı ve limon suyu üzerinde gezdirilir. kapağı kapalı biraz daha dinlenmeye bırakılır.
unsuz da yapılabilir. suyu lezzetli ve kıvamlı olsun diye hafif un koyarım ben her zaman. kimisi daha şekerli seviyor bu yemeği ama havuç zaten yüksek miktarda şeker barındıran bir ürün. ben o yüzden daha fazla eklemiyorum.
zeytinyağlıları ise her zaman az zeytinyağında pişirip en son üzerine çiğden zeytinyağı döküyorum. daha az miktarda zeytinyağı ile daha lezzetli ve aroması yüksek bir yemek elde ediliyor.

not. kimisi soğansız yapar, soğansız bana çok yavan geliyor. damak zevkinize kalmış.
afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...