12 Ocak 2011 Çarşamba

Domates Çorbası

Bu akşamki menüden ufak bir reçete...Kolay reçetelerle devam edeyim diyorum ki gerçek hayat öyle bir şey. Her gün ballı börekler yenmiyor. İş koşturmacası, trafik derdi, eve kendini dar atma, ev tam takır kuru bakır derken, basit, 4 malzemeli, yapımı kolay bir çorba tarifi:

Malzemeler:


  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2-3 domates rendesi (mevsimi değilse 2 yemek kaşığı salça veya 250 ml. domates suyu olabilir)
  • Et / Tavuk / Sebze suyu (hiçbir şey yoksa süt) 
Hazırlanışı: 

Tereyağını tencerede orta ateşte eritiyoruz. Unumuzu üzerine koyup yağla harmanlıyor ve hafifçe kavuruyoruz. Aşçılık literatüründe biz karışıma "roux" (ru okunur) deriz. Rengi sarıya döndüğünde doğru noktadayız demektir. Bu arada sağlıklı bir roux elde edebilmek için tereyağı ve un miktarının eşit olması önemlidir. (en azından yağ fazla olabilir ama unun fazla olmaması gerekir) 
Roux sarı olunca, domates, domates suyu veya salçamızı ekliyoruz. Ateşin çok açık olmaması önemli bir nokta. Ateş kısıkta, hafifçe kavuruyoruz. O çiğ salça/domates kokusu çıkıyor ve üzerine elimizde olan tavuk, et veya benzeri aromatik likitlerden birini ekliyoruz. Hiçbir şeyimiz yoksa ama lezzetli ve besleyici olsun istiyorsak salçalı roux'nun üzerine süt dökebiliriz. 
Sıvıyı döktüğümüz anda çırpma teliyle güzelce çırpa çırpa karıştırmamız önemli, topaklanmaması için. 
Bir sır daha: Roux sıcakken, üzerine döktüğümüz sıvı soğuk olmalıdır. (buz gibi olmasıne gerek yok, ılık veya oda sıcaklığında da olabilir) ama okullarda öğretilen kural budur. Roux sıcaksa, Sıvı soğuk. Sıvı sıcaksa, roux soğuk. 
İstediğiniz noktada tuz ve mutlak surette çekilmiş taze karabiber (çünkü en çok yakışanı odur) ekleyin. Damak tadınıza göre. 
Bir detay daha: Tıpkı et suları gibi, çorbaları da asla ve asla kaynatmıyoruz, tıngırdatıyoruz. kaynama noktasına geldikten sonra hafif ateşte ağır ağır pişiriyoruz.

Servis: 
Derin bir kasede, üzerine artık ne isterseniz, ister hafif yağda çevrilmiş baharatlı kruton parçaları, isterseniz rende kaşar, isterseniz yanında kızarmış çıtır çıtır bir iki dilim sarımsaklı ekmek. 
Sevgilim ve bende domates çorbasını kaşarlı sevmediğimiz için ben sade tercih ediyorum, o ise yarım ekmekle yemeyi tercih ediyor :)

Mutlu yemekler, leziz lezzetler...

2 yorum:

  1. şimdi yaptım çorbayı! valla son derece hızlı hayat kurtaran birşeymiş, hani misafir falan bastırırsa :) hem lezzetli hem de kolay. 50% yağlı süt bulabildiğim için 2 çorba kş da krema ekleme hakkı gördüm kendimde :) ben 1 lt süt koydum, bence 4 kişilik oldu. ceruş çok teşekkürler, bekliyorum böyle pratik tarifleriniii öptüm

    YanıtlaSil
  2. misal ben hep yağsız süte yaparım bu çorbayı. Ama ben topiğim, sen değilsin :) hem ondan, hem de hamile olduğun için senin 2 kaşık krema koyma hakkın var. Diyet yaparken, dikkat ederken yediğine içtiğine, o iki kaşık kremayı da koymayıp, sütü de yağsız koyarsan kalori markette baya save etmiş olursun :)

    YanıtlaSil

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...