3 Şubat 2011 Perşembe

Karnıbahar Yemeği (Diyet)

Şimdi bu Şangay yatılarından nefret ediyorum desem yeri. Zira daha öncede yazdığım gibi Şangay’da her şey yasak. Çin hükümetinin tuhaf politikaları sebebiyle.  Şu anda da malum Şangay’dayım.
Blogumu yazamadığım için an itibariyle word’den yazıp, ilerleyen günlerde copy-paste etmek suretiyle yayınlayacağım.
Bu aralar diyet yemek fikirleri aklımı meşgul eden şeyler arasında. Hem Dilâ hamile, hem de ben topiğim J Hem de bana göre yaz geliyor. Takvimler şubat 1 olunca bana göre sezon açılmış demektir. 4 ayda anca yaza hazırlanırız gibi geliyor çünkü J Geçen temmuzdan 10 kilo daha zayıfım şu anda. Temmuza kadar bir 10 kilo daha verirsem epey iyi bir 2010 sonu, 2011 başı geçirmiş olacağım. Sırrı da burada olabilir.
Hem yemek yapıp, hem de hala lezzeti yakalayıp, yine de keyifli yemekler yiyebilir miyiz? Bence mümkün. Evet yağı biraz az olucak, ama yağ sadece bir lezzet unsuru değildir aşçılara göre. Yağ ayrıca bir kıvam unsurudur. Yağ yerine başka lezzet unsurları (taze ve kuru baharatlar, taze sebzeler,  soğan sarımsak vs.) kullanacağız, böylelikle lezzeti yakalayıp kalorilere güle güle diyeceğiz. Üstelik bunu tereyağına gönül vermiş biri diyor.
Hadi bakalım görelim, tutacak mı tutmayacak mı?

Karnıbahar yemeği

Malzemeler
·         750 gr. Karnıbahar
·         1 adet iri kuru soğan
·         2 diş sarımsak
·         1,5 yemek kaşığı domates salçası
·         1 yemek kaşığı zeytinyağı
·         1-2 adet havuç
Hazırlanışı:
1.       1 yemek kaşığı zeytinyağını mümkünse teflon bir tencerede ısıtıyoruz.
2.       İçerisinde yemeklik doğradığımız kuru soğanı ve 2 diş ezilmiş sarımsağı atıyoruz
3.       İsteğinize göre yuvarlak, julyen vs. Doğranmış havuçları atıyoruz ve 3-4 dk. Kavuruyoruz.
4.       Salçayı da ekliyoruz. 1 dakika kadar da  kokusu çıksın diye kavuruyoruz
5.       Sonra minik çiçekler halinde kestiğimiz temizlenmiş ( ki biz buna “floret” deriz) karnıbaharları bu karışıma ekliyoruz
6.       Üzerine yarısına gelecek kadar su ekliyoruz.
7.       Tuzunu biberini isteğe göre ekliyoruz.
8.       Havuçlar yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.
Not: hafif acı yakışıyor. Öneririm.
Yanında sarımsaklı light yoğurtla çok lezzetli oluyor.
Bu yemeğin asıl lezzetini veren içindeki iki diş sarımsağı, seviyorsanız belki biraz pul biberi. Ve mutlaka sarımsaklı yoğurdu. Yağın yerini baharat, sarımsak ve benzeri lezzetler alıyor. Daha sağlıklı değil mi? J

4 yorum:

  1. peki ailemizin güzel aşçısı,
    karnabaharla brokoliyi beraber pişirsek yemeğin tadında bir değişim olur mu? ben haşlarken beraber haşlıyorum ama hani üzerine yoğurt koy ye şeklinde tembel işi olduğundan o kadar incesini bilemiyorum.. :))

    YanıtlaSil
  2. yanlış yemeğe mi yorum yaptın bana mı öyle geldi? sanki fırında beşamel soslu sebzeye mi yazacaktın bunu? :))

    YanıtlaSil
  3. yok ben karnabaharla beraber brokoli de koysak nasıl olur demek istemiştim :))

    YanıtlaSil
  4. 1.karnıbahar brokoliye göre daha zor pişen bir ürün. eğer illa biraz da brokoli olsun diyorsan yemeğin sonlarına doğru atarsan, brokoli püreye dönüşmez, güzel bir kıvamı olur.
    2.bu yemek salçalı ya, ben domates ve brokoliyi bir arada hiç ama hiç sevemedim
    kendim yapmam ama eğer seviyorsan denenebilir. zaten ben tekniği anlatıyorum, içine istediğini koyup yaratıcılığını kullanmak sana kalmış :))

    YanıtlaSil

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...