10 Şubat 2011 Perşembe

Beyaz Peynir Köftesi


Ben beyaz peynir sevmem. Hele ki bazı arkadaşların severim düşüncesiyle kahvaltı için aldığı türlü markaların kapalı kutu beyaz peynirlerini hiç sevmem.
Bir tek rakının yanında yağlı koyun peyniri severim. Oda zaten konumuzun dışında :)
Böyle bir girişimim oldu zira yarın Osaka'ya uçuşum var ve arkamda boynu bükük yarım kalıp peynir bırakmak istemedim.
Bu da değerlendirme metodum. Reçete tamamen benim uydurmam Ölçüler biraz sakat. Zira "ben yaptım oldu" tarzı bir şey oldu ama çok sevildi ve süper lezzetli oldu. Üstelik beyaz peynir yemeyen ben bayıla bayıla 4 tane falan yedim herhalde.
Bir de vejetaryen arkadaşım Damla'nın çok seveceği bir şey oldu diye paylaşmak istedim :)
Malzemeler:
  • 250-300 gr. ezilmiş beyaz peynir
  • 1 avuç ince kıyılmış maydonoz
  • 1 çay bardağı galeta unu
  • 1 yumurta
  • 1 diş sarımsak
  • Taze çekilmiş karabiber
Hazırlanışı:

Bir tabakta beyaz peyniri eziyoruz. İçine kalan bütün malzemeleri koyup yoğura yoğura lezzetli bir harç yapıyoruz. Baktınız harç biraz gevşek bir kıvama sahip oldu biraz daha galeta unu ekleyebilirsiniz veya baktınız çok katı oldu azıcık daha peynir eklenebilir. Yoğurup köfte şekli verip, teflon tavamıza biraz ayçiçek yağı döküp üstleri renk alana kadar hafifçe kızartıyoruz. Ben sırf şekil olsun diye üzerinde azıcık da kaşar erittim. Piştikten sonra her birinin üzerine 1 çay kaşığı rende kaşar koyup, kapağını kapattım. Kendi sıcağıyla eridi.
Budur. Rakının yanına modern bir meze oldu üstelik.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...