16 Şubat 2011 Çarşamba

Ispanak Beğendi

Osaka'dan dün sabaha karşı döndüm. Daha anca kendime gelebildim. Bu akşam tembellikten ötürü yemek yapmayacağım ama yapsaydım bu reçeteyi yanında ev yapımı yumuşacık bol baharatlı cızbız köftem ile yapardım.

Ispanak Beğendi

  • 750 gr. dondurulmuş ıspanak
  • 1 orta boy soğan
  • 2-3 diş sarımsak
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 yemek kaşığı un
  • 500-750 ml. süt
  • 1 çay bardağı kaşar peyniri
  • Tuz, biber, varsa muskat
Hazırlanışı: 

İncecik kıydığımız soğanları tavada 1 kaşık tereyağı ile öldürüyoruz. Üzerine yine ince kıyılmış sarımsak ve ıspanakları atıyoruz. İyice pişene kadar soteliyoruz. Hafif tuz-biber. Voila!
Gelelim beşamel sosuna
2 yemek kaşığı tereyağını eritip, 2 yemek kaşığı unumuzu ekleyip kokusu çıkana kadar kavuruyoruz. Çok değil, rengi altın sarısına dönsün yeter. 
Üzerine sicim gibi akıttığımız oda sıcaklığındaki sütü çırpma teliyle karıştıra karıştıra yediriyoruz.Varsa içine biraz muskat rendesi atıyoruz. Pürüzsüz bir kıvam alınca kalınlığına karar verin. İsterseniz biraz daha yoğun isterseniz biraz daha akıcı bir kıvam. Akıcı kıvam istiyorsanız, sütü biraz daha bol tutun. Koyu istiyorsanız az tutun. Ben orta karar seviyorum. 
Beşamel sosumuz hazır olunca, sotelenmiş ıspanakları beşamel sosun içine atıyoruz. Güzelce harmanlıyoruz. En son içine kaşar peynirimizi atıyoruz. 
En son tuzunu biberini kontrol edin. Biraz zayıf kalmış olabilir. 
Ana yemeğin yanına, altına garnitür misali sunun. Ben mesela tabağa bunu yayıp, üzerine ızgara bonfile veya köfte sunuyorum. Çok lezzetli oluyor. 

p.s. elbetteki taze ıspanak kullanmak daha lezzetli olur ama maalesef benim o kadar vaktim yok. Sizin varsa mutlaka taze ıspanaktan yapın. 
Afiyet olsun. Sevgiler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...