8 Şubat 2011 Salı

Patates Püresi

Grip oluyorum zannedip de Cape Town uçuşuma gidemedim. Halbuki doktor yanlış teşhis koymuş. 20'lik dişimin şişi boğazıma öyle bir vurup öyle bir ateş yapmış ki, doktor bey faranjitle başlayıp bronşitle sonlanabilecek bir felaket tablosu çizmişti. Meğerse yanılıyormuş. 20lik dişim iltihap yapmış, yumuşak dokuya kadar bulaşmış. Velhasıl dişimi çekti. Hayatımda ilk defa dişimi çektirdiğim için tuhaf hissettim ve korktum tabiiki. Umarım bir daha tecrübe etmeyeceğim bir olay olarak kalır :)
Neyse bu akşam sadece patates püresi yiyebildiğim için onun tarifini vereyim dedim. Hem garnitürlerin kralı, hem besleyici, hem de kolay ve lezzetli. Buyrun bakalım.

Patates Püresi

  • 4 tane büyük boy patates
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 1 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
Hazırlanışı

Ben daha kolay haşlansın diye patatesleri önceden soyup, küçük küpler halinde bölüyorum ki, daha kolay haşlansın diye. Bu benim metodum tabii.
Patatesleri soyup, küp dilimleyip, geniş bir tencereye alıyoruz. Üzerini geçecek kadar su ekleyip ateşe koyuyoruz. Su kaynayınca tuzu da ekliyoruz. (Tuzu ilk anda atmayın, zira tuzlu su, normal suya göre geç kaynar)
Patateslere bıçağı soktuğunuzda bıçağın ucundan rahatça düşüyorsa, pişmiş demektir. Hemen süzün. Derince bir kaba alın ve ezin. Daha sıcakken hemen yağını ve sütünü ekleyip karıştırın. Tadına bakıp gerekiyorsa biraz daha tuz ekleyin ve sıcak sıcak yiyin. Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...