27 Şubat 2011 Pazar

Sebzeli Kaşarlı Gözleme

Bu uçma işi hakikaten tuhaf bi iş. İnsan iyi bir ekiple uçunca, sonsuza kadar uçarım gibi hissediyor. Ama enerjisi daha düşük, biraz daha az uyumlu bi ekiple uçtu mu, o uçuş bitmek bilmiyor. Sürekli ilgi, alaka, güler yüz bekleyen bir iş. İnsanla uğraşmak en yorucu iş. Ama mesleğimiz dedik, kabul ettik bir kere.
Gelelim günün konusuna. Chicago'dayım. Hava buz gibi. Ve canımın sıcak sıcak yemek istediği tek şey bu. Tabii ki burda ekstra Türk işi şeyler canım çekiyor.

Sebzeli Kaşarlı Gözleme

Malzemeler


  • 1 su bardağı incecik kıyılmış pırasa
  • 2 su bardağı dondurulmuş ıspanak
  • 2 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 su bardağı kaşar
  • 2-3 adet yufka
  • Tuz biber
Hazırlanışı

Teflon tavamızda tereyağını erittikten hemen sonra pırasamızı atıp güzelce kavuruyoruz. Üzerine ezilmiş sarımsak ve hemen ıspanağımızı atıp kavurmaya devam ediyoruz. Sebzeler güzelce pişince. Tuzunu biberini ayarlayıp kenara soğumaya bırakıyoruz. 
Yufkaları temiz bir tezgaha açıyoruz. Ortasına soğuttuğumuz sebzeli harçtan koyuyoruz. Sebzeli harcın üzerine de hatırı sayılır miktarda kaşar koyup bohça misali 4 bir yanından katlayıp güzelce kapatıyoruz. 
Ben tavadan ziyade fırça yardımı ile gözlemenin bir kısmını yağlayıp öyle tavaya atıyorum. Alt tarafı pişerkende, üstte kalan tarafı fırçayla yağlıyorum. Daha az yağ kullanmış oluyorum. 
Yufkanın iki tarafıda altın sarısı rengini alana kadar pişiriyoruz. 
Kural: Ateşin altını çok açmayın. Dışı hemen kavrulur, içinde çiğ yufka lezzeti kalır. biraz sabırlı olmanız gerek.yavaş yavaş. 
Taze taze yiyin. Fazlası artarsa, aralarına straç film/buzdolabı poşedi vs. koyarak dondurun (ben pişirmeden donduruyorum, misafir bastırdığı anda çok pratik hayat kurtarıcı bir şey oluyor)
Nefis valla nefis. Sıcak evimi ve mutfağımı çok özledim. 
Sevgiler.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Terbiyeli Ispanaklı Sebze Çorbası

Bu hafta epey iyi geçti diyebilirim. Haftamın en eğlenceli günü ise, Show TV Ana Haber Bülteninde ünlü diyetisyen Selahattin Dönmez ile bi...